Saturday 24 November 2012

Saya Budak Matang…!


Name saya Syuhaidah.. umur saya 19 tahun 11bulan 28hari.. oleh sebab saya tak cukUp umur 20 tahun lagi, saya selalu rasa saya budak2 yang tak matang lagi.. =_=” Kau dah kenapa hah Syu tak memasal merepek meraban ni? Apedehal, sebelum marah2 apekate kita main lompat katak sesamew sebab hidup cuma sekali so kita enjoy.. heeee~ Okeyh merepek.. Semput kak Kiah merepek dengan korang2 nih.. Sebenar-benarnya, sempena tajuk entry hari ni aku nak mengemukakan bukti yang sohih lagi kukuh yang membuktikan aku sudah matang.. ahahahahakzz.. kelas kau Jah..

                  Ceritanya bermula pada hari selasa lepas bersamaan 20hb November 2012, ketika aku sedang jalan terkedek2 balik dari kelas kat bangunan UiTM yang tinggi kalah gunung Everest tuh.. masa tu, dok sebok potpet potpet membebel dengan myza, jannah & ummu tetibe mama call tanye pasal aku dah settlekan ke belum surat meyurat pembatalan ptptn bagai tu.. dengan bangganya aku bagitau mama yang aku tak tau pejabat pos yang ada dekat2 kat UiTM KBM nih.. dah la takde transport nak memandai pegi drive, memang aku tangguh2kan la nak pergi pos surat tuh..

                 Hamek kau, mama terus buat suara risau cakap dengan aku “angah dah lambat ni, kenapa tak pos lagi surat tu nanti kalau sem depan tak settle lagi ptptn tu acaner?” aku pon lagila cuak bila mama aku dah nakut2kan aku.. tetiba pulak aku teringat jadual kelas aku hari rabu start lambat dalam pukul 12.30 tgh hari.. so, pagi tu ada masa kot kalau nak pergi pos surat tu kejap.. tanya2 myza kat mane pejabat pos yang dekat2 sini, dia pon bagitau yang paling dekat ada kat Jusco yang memang biasa kitorang pergi berjimba tuh..(selama ni memang dah perasan ada pejabat pos tu tapi buat2 tak nampak.. boleh cenggitu?)

                Esok paginya, hari Rabu, aku bangun pagi baru terhegeh2 nak buat tutor FAR yang Sir suruh buat, memang kelam kabut la aku jadinya.  Dah dekat pukul 10 pagi baru aku sibuk download borang nak hantar kat ptptn tu, pastu bersiap, kasi touch up siket muka(ha, yang ni tipu sebab pergi pakai baju kurung je pon)…  Satu benda poyo yang aku buat kat sini ialah aku tak bagitau myza dengan jannah yang aku nak pergi pejabat pos kat Jusco tu sebab aku tak nak susahkan diorang teman2kan aku segala(bajet macam berani sangat la kan nak pergi sesorang) lepas myza tau aku nak pergi sesorang bising gila dia macam kak jemah membebel..

                   Tapi sebab aku cakap aku dah lambat dia tak boleh buat papelah.. tapi sempat gak la dia kirim aunty anne si roti salut coklat tu.. ah, sudah..=_=”  Dah cun semua aku pergilah sarung kasut heel 1inci setengah(tak yah nak high heel sangat la kan) pastu pergi turun lif, niat nak pergi bangunan Mara dulu nak pergi print borang tu.. dah separuh jalan baru aku perasan yang aku pakai kasut yang asyik nak terbukak je tali dia.. dah macam orang senget dah aku jalan.. dah la dengan pakai baju kurung & beg sandang belakang yang kembung semacam dengan buku2 & kertas aku tu da macam budak sekolah jadinya..

                   Last2 patah balik kolej pergi tukar flat shoes.. dah membazir masa dekat 15 minit kau.. pastu hamek kau, berdesup aku jalan sebab dah lambat an.. Pergi print dulu pastu terus pergi tunggu bas.. Dalam hati dah berdebar gile woo sebab first time nak pergi shopping komplek sesorang nih.. tangan dah ready dah kepal penumpbuk siap2 kalau2 ade yang mengacau.. haha.. :P Dah sampai Jusco, terus naik tingkat 2 menuju ke destinasi utama iaitu pejabat pos Malaysia..

                   Yeehaaa.. okeyh, tak yah nak yeehaaa sangat la kan sebab kau dahla tak pernah pos surat2 semua nih syu… selama nih dah manja sangat semua nak ayah buatkan, semua nak ayah pergi settlekan.. nasib baik ayah kau tu hensem2 comel2 je sabar layan kerenah kau syu.. hihi.. sampai2 je pejabat pos, aku tak tau nak buat ape.. niat nak buat pos laju tapi blur semacam je aku.. kebetulan kat pejabat pos tu ada 1 family chinese ni, sorang mak dengan dua orang anak dia. Anak dia sorang perempuan dalam umur 12 tahun, lagi sorang budak lelaki dalam umur 7 ke 8 tahun..

                  Laju je aku jalan pergi kat aunty tu tanya dia macam mana kalau aku nak buat pos laju nak kena ambil borang kat mana, macam mana nak buat semua. Pastu dia cakap pergi kaunter dulu ambil borang, tapi aku pandang atas kaunter tu ada papan dengan lampu lip lap lip lap warna merah tunjuk no giliran maksudnya kene ambil kertas no giliran dulu la kan? Tapi acaner? Kat maner? Nampak mesin dia tapi tak pandai nak tekan mana, dah lagi 1 masalah.. nak tak nak, terhegeh hegeh aku pergi tanya aunty tu lagi macam mana nak tekan mesin no giliran tu..

                  Last2 anak dia yang budak lelaki kecik tu, yang comel2 tu la yang ajar aku nak tekan button mane.. oke oke, aku tau memalukan.. malunyew malunyew.. tapi dengan keazaman yang tinggi aku nekad jugak.. haha..  dah pergi amek borang tu dengan yakinnya aku isi.. tiba2.. krik krik krik krik.. ha, tu dia tu dia.. salah isi la pulak.. nama & alamat pengirim aku pergila letak alamat penerima. Tak memasal kene pergi ambil borang baru.. adushh.. naseb baik abang yang jaga kaunter tu hensem2 semad2 je.. auww.. haha.. okeyh, settle semua, bayar 6 hinggit & secara rasminya aku berjaya untuk pertama kalinya pos barang.. yeay!!!

                   Dah siap tu aku pergi beli aunty anne roti salut coklat tu untuk myza pastu terkedek kedek balik jalan kaki dari Jusco ke UiTM sebab kejar kelas pukul 12.30 tgh hari.. nasib baik dekat dah biasa pergi Jusco jalan kaki.. semput mak cik tau.. so, kesimpulan yang jelas dan nyata disini ialah disebabkan aku berjaya pergi ke shopping kompleks sesorang & pergi pos surat sesorang dengan rasminya aku isyhtiharkan bahawasanya aku budak matang..!!!! kihkihkihkih.. :P

Inilah contoh baju yang dipakai syu ketika dia pergi ke Jusco.. bayangkan dengan  kad matrik  tergantung kat leher, dengan beg sandang belakang kan comel macam budak sekolah.. auwww.. :P


No comments:

Post a Comment